miércoles, 17 de marzo de 2010

Redacció

PER QUÈ VOLS ESTUDIAR MEDICINA?




És difícil escollir el camí que agafaràs quan penses que d’ aquí poc acabaràs l’
institut i deixaràs un món per enrere i començaràs un altre molt diferent, amb nous reptes, noves experiències i molt més.
En aquest cas des de fa temps,ja tenia escollit diguem-lo així , el meu futur.
Medicina és una de les carreres més llargues que hi ha, però també és una carrera en la qual et sents útil per a la societat, et sents realitzat,cada vegada que veus entrar un nou pacient a la teva consulta, una persona que necessita la teva ajuda, que la seva salut està a les teves mans, que confia plenament en tu...
És un dels majors reptes que hauré d' afrontar a la meva vida, una vida més complicada. T' has de renovar constantment i informar-te sobre tot el que estigui relacionat amb la medicina,noves tècniques,nous medicaments,noves malalties... Però a mi ja m' agrada això
He triat aquesta carrera sobretot perquè em sento molt sensibilitzada amb la gent que pateix, són una persona molt sensible, no suporto les injustícies i m' agrada donar sempre un cop de mà.
Aquest sentiment em ve sobretot per les desigualtats que hi ha al meu país, a la gent se la tracta diferent depenent d' on sigui, com sigui i quins bens posseeixi.
Jo vull ser diferent, vull ser una metgessa competent, igualitària i humana, sobretot humana. Gent humana és el que falta últimament en aquest món i en aquest àmbit, quan entres a una consulta i expliques al metge el que tens, normalment
et diuen que estàs bé i que no tens res o a vegades et recepten medicaments que no et són de cap utilitat... Sembla que no els hi agradi fer el seu treball, que siguis un altre mal de cap per ells. Molts metges,crec,que no fan bé la seva feina.
M’ agrada bastant la biologia, vaig decantar-me per aquesta ciència,perquè vaig conèixer una professora que també era biòloga i que en sabia moltíssim i li agradava explicar-nos anècdotes i responia a totes les qüestions que li fèiem.
Ens va ensenyar molt durant el temps que va estar a l’ institut. També m’ agrada física i química , encara que hauré de posar tot de la meva part a química perquè n’ he fet en contades ocasions.
Aquests són els motius pels quals, vull estudiar medicina.
Espero que tot estigui de la meva part, pel meu compte posaré totes les ganes que tinc d’aprendre.

FERNANDA TAMBO DURÁN 4t ESO

No hay comentarios: