miércoles, 17 de marzo de 2010

ACTIVITATS GRAMÀTICA

Activitats de síntesi del segon trimestre

1.Substitueix les expressions en cursiva per altres d’equivalents, però més clares i concises.

a) Han anunciat que hi haurà eleccions en un interval de temps.
b) El gerent i l’apoderat han defensat criteris diferents.
c) El cap de l’oposició s’ha mostrat oposat a l’augment dels impostos.
d) Vinc d’una família pobre i no me n’avergonyeixo.
e) La tia Pura ens visita sovint.

2. Corregeix els errors de les frases següents.

a) Vés a dir-los que el dinar és a taula.
b) No facis res, espera els esdeveniments.
c) Va pujar de peus a la cadira.
d) Se li van espatllar els frens del cotxe i es va estavellar contra una paret.
e) No és lògic que t’enfadis tant per tan poca cosa.

3. Escriu un breu article d’opinió (10 ratlles) per a la revista del teu centre en què exposis els avantatges i desavantatges d’anar al centre amb bicicleta. Redacta’l en quatre paràgrafs seguint l’esquema següent i utilitzant els connectors més convenients:

a) Introducció: plantejament general.
b) Avantatges: arguments, exemples.
c) Desavantatges: arguments, exemples.
d) Conclusió: valoració global i opinió personal.


VIDA SANA DE CAMÍ A L’ INSTITUT

Els estudiants tenim molt poques hores per fer exercici, els adolescents practiquem un o cap esport fora de l’ institut, a causa de les hores
d’ estudi que hem dedicar fora del centre. Entre els deures, treballs, exàmens... No tenim temps de realitzar cap tipus d’ esport.
Hi ha diversos avantatges d’ anar al centre amb bicicleta com: la millora de la nostra salut, ens escurça el temps d’ anada i tornada de casa al centre, ens ajuda a ser més ecològics i respectuosos amb el medi ambient, ja que així no contaminem el nostre entorn.
De desavantatges n’ hi ha molt pocs, en les grans ciutats per sort tenen els carrils bici, especials per als ciclistes, sense que hagin de destorbar a les altres mobilitats. En canvi en poblacions en desenvolupament, crec que és un pèl arriscat anar en bici al centre o al lloc de treball, ja que la gent no hi està acostumada a trobar bicicletes, la gent usa motos , cotxes o hi va a peu . Podem patir qualsevol accident, ja que tampoc hi ha les infraestructures necessàries.
M’ agrada l’ idea d’ anar al centre en bicicleta, ja que és una manera fàcil de practicar esport i així treballar el cos i sentir-te bé amb el medi ambient, perquè la gent està agafant uns hàbits molt dolents envers la salut, es decanten pel fast food, no fan esport, estan estressats per
l’ excessiu treball...

FERNANDA TAMBO DURÁN


4. Tria un dels dos verbs que et donem i omple els buits de les oracions següents amb la forma més adequada:

a) Des de fa un any estic (estar / estar-se) amb els avis. Visc a casa seva.
b) Per Sant Joan li va explotar un petard a l’orella i ara no sent (sentir / sentir-hi) gens. Ha quedat ben sord.
c) Quan baixis de l’autobús, vigila que no caiguis (caure / caure’s).
d) I la Laura? No ho sé, però a l’hora de matemàtiques no estava(ser / estar) a classe.
e) Vull que hi hagi (haver / haver-hi) pau entre vosaltres.
f) La Marta i jo som amigues de tota la vida: sempre ens hem avingut (portar-se bé / avenir-se) molt.
g) Has vist les meves espardenyes? -Sí, em penso que són (ser / estar) al sabater.
h) Està mal fet riure’s (riure / riure’s) de la gent quan cau pel carrer.
i) L’han hagut d’operar de cataractes perquè ja no hi veia (veure / veure-hi) de cap ull.

5. Substitueix els complements directes de les oracions següents per les formes dels pronoms febles que corresponguin:

a) N’ hem tret força de la bóta.
b) La meva germana Eulàlia me n’ explicava abans d’anar a dormir.
c) Diuen que la Marta surt amb ell
d) En Marc n’ha trobat una al seu plat.
e) La mare li ha comprat aquell a en Pere.
f) Demana-li-ho si vol venir amb nosaltres.


6. Omple, si cal, els buits amb la preposició a, amb, de, en o per, segons que convingui:

a) Ja no es fa amb el seu amic de sempre.
b) Confio en que tu hi seràs!
c) Encara no s’ha acostumat al nou horari.
d) Tinc dret a que m’informin adequadament.
e) No em penedeixo d’haver-ho fet.
f) Digues-li que pensi en comprar les entrades pel teatre.
g) Afanya’t a acabar la feina.
h) L’amenaçava amb prendre cruels represàlies.
i) Encara no he renunciat a que puguis sortir en llibertat.
j) Ens arrisquem a que ens clavin un moc.
k) No s’adonava pel mal tràngol que estava passant el seu amic.

No hay comentarios: